Tuesday, May 13, 2008

"Two Colors Purse and Kerchief"



I made purse and kerchief for Dina, daughter of Abdullah. Abdullah is Yanda's friend. Dina very close with us, especially Farah. Alhamdulillah.

These patterns are extremely easy and I think these are suitable for a child. Usually, a child likes to imitate adult to bring a bag. And kerchief ones is used for hair accessories. I take purse pattern from this and kerchief from this. The patterns can be made quickly because it's only use double crochet stitch. In order looks cute, i add some flower.

I use two balls cotton yarn @50 gr, pink and white colors.

I hope she will be glad when receive this gift. Insyaallah.
Have a nice summer with purse and kerchief,Dina.





No comments:

Greeting

Halloo...para pengunjung yang sengaja atau tidak sengaja menemukan blog ini. Nulis Maning hanyalah catatan seorang perempuan yang baru belajar dan semuanya secara otodidak.

Tujuan semula adalah sebagai pengingat dan pembelajaran diri sendiri. Akan tetapi tidak menutup kemungkinan jika ada yang ingin mengambil ilmunya, memberikan kritik, dan saran agar blog ini bisa lebih baik lagi. Semoga ilmu yang kita peroleh membawa keberkahan. Amin.

Mohon maaf kepada para blogger, para jurnalis, pakar keluarga, pakar merajut, ilmuwan, dan para ahli masakan jika tulisan dalam blog ini masih banyak kekurangan. Terima kasih untuk sumber-sumber referensi yang saya kutip.